søndag 27. februar 2011

Grønn smoothie for nybegynnere!

Vil du ha i barna mer grønt, men vet ikke helt hvordan? Vil du miste noen kilo eller bare rett og slett bli litt sunnere? Da er denne grønne smoothien perfekt for deg! Nybegynner eller ikke? Slapp av, som sagt er denne smoothien kjempe enkel og passer for alle! Ikke bare er den enkel å lage, men den er også en kjempe flott måte å inkorporere mer mineraler og grønt i kosten på! 

Mange, ja kanskje de fleste, vil nok være skeptiske når de kommer til spinat i smoothien. Men jeg vil bare si at du ikke smaker ikke noe av det i det hele tatt!  Det eneste du smaker er bananene og blåbærene! Du kommer til å bli overrasket over denne hærlige grønne smoothien!


Alt du trenger er:
  • Spinat 1-2 handfuller
  • Blåbær ca. 50 gram
  • Bananer 2 (Modne)
  • Vann
  • Blender 
Tips: Hvordan vet du om en banan er moden eller ikke? Dersom bananen har brune flekker og der er ingen antydning til at den er grønn oppe ved "roten".

Fremgangsmåte 

1. Ha i de 2 bananene, 50 gram blåbær og 1-2 handfuller med spinat. Er du nybegynner så prøv først med en handfull spinat, er du litt mer kjent med spinat og grønne smoothier kan du godt bruke to handfuller eller flere. Her er det bare å prøve seg fram!

2. Etter at du har hatt i alle ingrediensene fyller du på med litt vann. Grunnen til at jeg ikke skriver opp mengden vann er fordi at jeg funnet ut at det varierer fra gang til gang og at jeg hele tiden må variere mengden vann for å få den konsistensen jeg vil ha. Så her er det bare å fylle på litt og litt, til ønskt konsistens.

3. Nyt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar